Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2015

Παιχνίδια Γνωριμίας και Παιδαγωγικά Παιχνίδια







Ξεκινάμε την Σχολική μας Χρονιά με χαμόγελα, γλυκές παιδικές φωνούλες, με κέφι και Καινούριες Δραστηριότητες με τα παιδιά.
 Δαχτυλομπογιές και φαντασία η ποικιλία των χρωμάτων στα μικρά δαχτυλάκια των παιδιών που σχεδιάζουν με  μπογιές. 
Το λουλούδι της φιλίας μια Ομαδική Εργασία που στολίζει την Πόρτα μας






Καλλιεργούμε την λεπτή κινητικότητα, την επιδεξιότητα των παιδιών, κάνοντας κινήσεις με τα χέρια τους, τα δάχτυλά τους επιλέγοντας τα χρώματα που τους αρέσουν.

Η πρώτη τους υπογραφή, μια προσπάθεια να γράψουν το όνομά τους, να το στολίσουν, να ζωγραφίσουν κάτι που τους αρέσει, και μια καρδιά που διακόσμησαν με στρασάκια .







Το Νηπιαγωγείο μας, μέσα από τα μάτια των παιδιών




Το Δέντρο των Γραμμάτων κοσμεί την τάξη μας, που μοιραζόμαστε με την καλή φίλη Ειρηνούλα




Και φυσικά παιχνίδια γνωριμίας, φέρνουν τα παιδιά κοντά, γνωρίζονται καλύτερα, κοινωνικοποιούνται, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, διασκεδάζουν, ακούν διαφορετικούς ρυθμούς, κινούνται ανάλογα με την μουσική ή τον ρυθμό, αργά,γρήγορα. 
Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να εμπιστεύεται το ένα το άλλο, αποκτούν αυτοεκτίμηση, μαθαίνουν να ελέγχουν τις κινήσεις τους, αυτοσχεδιάζουν.

Ονόματα και παλαμάκια

Στον Κύκλο το κάθε παιδί λέει το όνομά του. ΄Ολοι μαζί με παλαμάκια επαναλαμβάνουμε το όνομα συλλαβιστά χτυπώντας ανάλογα με τις συλλαβές π. χ Στέ-λιος  2 παλαμάκια Τα χτυπήματα μπορεί να γίνονται με τις παλάμες στα γόνατα, χτυπάμε δάχτυλα ή πόδια στο πάτωμα. Ακόμα και με κρουστά όργανα ή μαράκες. Οι εναλλαγές αρέσουν στα παιδιά και τα διασκεδάζουν.




Πετάω την μπάλα

Τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο , πετάμε την μπάλα σε ένα παιδί και αυτό που θα την πιάσει  λέει δυνατά το όνομά του. Ο στόχος είναι όλα τα παιδιά να πιάσουν την μπάλα. Συνεχίζουμε το παιχνίδι ο ένας δίνει στον άλλον την μπάλα προσπαθώντας να μην τους πέσει κάτω. 

Σε ζευγάρια
Δύο παιδιά στέκονται απέναντι και κοντά, έχουν μια μπαλίτσα, προσπαθούν να περπατήσουν χωρίς να τους πέσει, την κρατούν με την κοιλίτσα τους,το κεφάλι τους, την πλάτη τους Συνεργάζονται και ισορροπούν την μπάλα συντονίζοντας τα σώματά τους

Ζευγαράκια και ονόματα
Με μουσική περπατάνε ελεύθερα,σταματά η μουσική, δίνουν το χέρι, χαιρετιούνται σε ζευγαράκια και λένε το όνομά τους. Με παραλλαγές μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι και όταν βρίσκουν όποιο ζευγάρι θέλουν αγκαλιάζονται μόλις σταματήσει η μουσική και λένε δυνατά το όνομά τους ή στο αυτί τους σιγανά, ή κανουν υπόκλιση ή ακουμπούν τις μυτούλες τους, ώμους, χέρια, πόδια και κάθε φορά λένε το όνομά τους.

Καθρέφτης
' Ενα παιδί κάνει κινήσεις, ήχους, γκριμάτσες και όλοι οι άλλοι γίνονται ο καθρέφτης τους. Κάνουν ακριβώς το ίδιο  Το παιχνίδι γίνεται και σε ζευγάρια

Παντομίμα
Μπορούμε να μιμηθούμε την κίνηση ή και την φωνή ενός ζώου και τα παιδιά να μαντέψουν ποιο ζώο είναι. Μπορούν να μιμηθούν ακόμα κάποια καθημερινή κίνηση πχ χτένισμα, ντύσιμο κλπ ή κάποιο επάγγελμα μάγειρας, πιλότος, ζωγράφος κλπ

Αγαλματάκια

Μουσική ή ρυθμός από κάποιο μουσικό όργανο,τα παιδιά χορεύουν. ΄Οταν σταματήσει η μουσική μένουν ακίνητα και γίνονται αγάλματα. Γίνονται μεγάλα αγάλματα, μικρά, πολύ ψηλά και στέκονται στις μύτες, σύνθεση σε ζευγάρια, ομαδούλες, πολλά παιδιά μαζί κάνουν μια σύνθεση ακουμπώντας ο ένας τον άλλον



Μπαλόνια
Τα παιδιά φαντάζονται ότι είναι φουσκωμένα μπαλόνια, προσπαθούν να αποκτήσουν το σχήμα τους, με τα χέρια τους, με φουσκωμένα μάγουλα, περπατάνε χωρίς το ένα να ακουμπήσει το άλλο.΄Οσο πιο μικρός ο χώρος τόσο πιο πολύ τα παιδιά μαθαίνουν να κινούνται καλύτερα. 

Αυτοσχεδιασμός
 Μουσική και τα παιδιά γίνονται κλαριά που τα φυσά ο άνεμος, φύλλα, σταγόνες βροχής, συννεφάκια, λουλούδια που μεγαλώνουν.
Με τα δάχτυλά που τα χτυπούν στην παλάμη  κάνουν τον ήχο της βροχής, με τα χέρια τους καθώς τα τρίβουν κάνουν τα στάχυα που τα φυσά ο άνεμος, με τα χέρια τους που τα χτυπόυν στα γόνατα σε ρυθμό γκαλόπ τα άλογα που τρέχουν. Με τα παιδιά φτιάχνουμε μια ιστορία και κάνουμε τους ήχους.

Με λένε .... και μου αρέσει ....χρώμα, παιχνίδι, τραγούδι, φαγητό Αστείο παιχνίδι που γελούν, εκφράζονται, διασκεδάζουν, επικοινωνούν

Παιχνίδι εμπιστοσύνης
Ζευγαράκια Το ένα παιδί κλείνει με μαντήλι τα μάτια του και το άλλο το κρατά από πίσω και το οδηγεί 

Μαντήλι
Σε Κύκλο  Πετάμε το μαντήλι, όποιος το πιάσει λέει το όνομά του και το πετάει να το πιάσει άλλο παιδί. Στόχος είναι να πιάσουν όλα τα παιδιά το μαντήλι 

Το ίδιο γίνεται και με μπαλόνι όποιος το πιάσει λέει τα ονόματα των διπλανών του




Χρωματιστές κορδέλλες
Σε ένα καλάθι έχουμε χρωματιστές κορδέλλες από γκοφρέ χαρτί. Τα παιδιά διαλέγουν κορδέλλες και τις κινούν, μπροστά, πλάι, ψηλά, χαμηλά, τις ακουμπούν στο κεφάλι, τις ισορροπούν σε χέρια που έχουν τεντώσει, τις κάνουν σαν κύματα και προσπαθούν να μην σκιστούν
Το ίδιο γίνεται και σε ζευγάρια, το κάθε παιδί βρίσκει ένα άλλο με το ίδιο χρώμα κορδέλλας και γίνονται ζευγάρι









Παίζουμε με μπαλόνι
Κρατούν ένα μεγάλο πανί από τις άκρες του και πάνω υπάρχει ένα μπαλόνι. Κουνούν το ύφασμα, το μπαλόνι σηκώνεται ψηλά, προσπαθούν να μην πέσει κάτω. Το διασκεδάζουν και μαθαίνουν να συνεργάζονται.

Παίζουμε με τα στεφάνια
Βάζουμε στεφάνια στο πάτωμα χωρίς να είναι πολύ κοντά το ένα στο άλλο. Τα παιδιά περπατούν με την μουσική γύρω από τα στεφάνια Το πάτωμα είναι η θάλασσα και τα στεφάνια τα νησάκια. Μόλις σταματήσει η μουσική τα παιδιά μπαίνουν μέσα στα στεφάνια. Μπορούν και παραπάνω από ένα παιδί να μπουν σε κάθε στεφάνι. Το ίδιο παιχνίδι γίνεται με άλλο τρόπο. Τα παιδιά είναι πουλιά που πετούν ελεύθερα γύρω από τα στεφάνια και όταν σταματήσει η μουσική μπαίνουν στις φωλιές τους.

Παίζουμε και μετράμε
Στεκόμαστε όρθιοι
Μετρώντας 1 σκύβουμε και ακουμπάμε με τα χέρια μας τις μύτες των ποδιών μας.
Πάλι μετρώντας 1 σηκωνόμαστε και τεντώνουμε τα χέρια μας ψηλά
Με τον αριθμό 2 σκύβουμε σε 2 χρόνους και σηκωνόμαστε μετρώντας σε 2 χρόνους. 3 χρόνους για το 3, 4 για τον αριθμό 4
Μέχρι τον αριθμό 10 κάνουμε το παιχνίδι κατεβαίνουμε σε 10 χρόνους, σηκωνόμαστε σε 10 χρόνους


 Γινόμαστε βαρκούλες
Ζευγάρια, κάθονται απέναντι και με το γνωστό τραγούδι ενώνοντας πόδια και κρατώντας χέρια, γινόμαστε βάρκες. Κάνουν κουπί, βλέπουν με κυάλια, τραβάνε σκοινιά, ενώνουν τα χέρια και κάνουν παλαμάκια

Ζευγαράκια κάθονται και ακουμπούν την πλάτη τους. Το ένα παιδί σκύβει και ακουμπάει με τα χέρια τα πόδια του και το άλλο ακουμπάει στην πλάτη του ζευγαριού του και κάνει γέφυρα. Αλλάζουν κάθε φορά


Οι γνωστές μουσικές καρέκλες πολύ διασκεδαστικές. Χρειάζεται μόνο Μουσική, καρέκλες και παιδιά που θέλουν να παίξουν και να χαρούν.  Ξεκινάμε με μια ομάδα και μία λιγότερη καρέκλα. Τα παιδιά τρέχουν γύρω με την μουσική και μόλις σταματήσει κάθονται. Κάθε φορά αφαιρούμε και μία καρέκλα,φεύγει ένα παιδί που δεν έχει προλάβει να καθίσει,  μέχρι  στο τέλος να μείνει ένας. Δεν υπάρχουν νικητές και χαμένοι. Νικητές είναι μόνο όσοι συμμετέχουν .

Βαρελάκια
Κυλούν στο πάτωμα σαν βαρελάκια ή όρθια σε ζευγάρια κρατώντας τα χέρια τους ψηλά γυρίζουν μαζί κάνοντας στροφή χωρίς να αφήσουν τα χέρια τους

Ορχήστρα και μαέστρος

΄Ενα παιδί είναι ο μαέστρος κρατώντας ένα ραβδάκι διευθύνει την Ορχήστρα. ' Ολοι μαζί τραγουδούν αλλά η μια ομάδα χτυπά παλαμάκια και η άλλη δαχτυλάκια ή χρησιμοποιούν διαφορετικά όργανα. Η μια ομάδα μαράκες, η άλλη τυμπανάκια. ΄Οταν ο μαέστρος χτυπήσει τα χέρια του οι ομάδες αλλάζουν κινήσεις ή όργανα.

Χόκυ Πόκυ

Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια
Χαρούμενα τραγούδια που διασκεδάζουν τα παιδιά

Κουτσό
Τυφλόμυγα
Παραδοσιακά παιχνίδια που βοηθά τα παιδιά να παίζουν σε ομάδες

Χαλί με τετράγωνα με διαφορετικά χρώματα ή αριθμούς

Παίζουν ομαδούλες 
Το ένα χέρι πχ ακουμπά στο πορτοκαλί,το άλλο  στο ροζ, το πόδι στο μπλε, το άλλο στο μωβ Κάθε φορά τα πόδια και τα χέρια αλλάζουν χρώματα αρκεί να μπορούν τα παιδιά να τα φτάσουν, μπορεί να ακουμπούν μόνο το ένα χέρι και το ένα πόδι για να μην πατήσουν σε άλλο χρώμα ή αριθμό, παίρνουν με το σώμα τους αστεία σχήματα και προσπαθούν να μην πέσουν Η ευλυγισία των παιδιών είναι μεγάλη το διασκεδάζουν και τους αρέσει σαν παιχνίδι. 

Παιχνίδια πάρα πολλά, δεν μπορούμε να τα αναφέρουμε όλα, δίνουμε όμως ιδέες, η  φαντασία σας είναι απεριόριστη, και η όρεξη των παιδιών να δημιουργούν ανεξάντλητη, Αυτά που χρειάζονται μόνο είναι χαρά και διάθεση για παιχνίδι.